-
A la majoria de comunitats es donen casos de molèsties i no totes es gestionen amb la mateixa facilitat
Amb els anys, la gent es trasllada d’una casa a una altra, i quan no som nosaltres, són els pisos del costat els que canvien d’inquilins. De vegades tenim sort i són gent respectuosa amb la resta dels veïns, però d’altres tenim la desgràcia que són una família sorollosa. Tenim un problema.
Segons el cas, amb els veïns sorollosos es pot fer una cosa o una altra, i la majoria de vegades, amb més o menys dificultats, s’acaba resolent el conflicte.
El secretari del Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona i Lleida (CAFBL), Alberto Izquierdo, explica que hi ha una mena de protocol a seguir en cas que els veïns tinguin per costum causar molèsties acústiques a la resta dels propietaris.
“El soroll és un problema greu i habitual a les comunitats de propietaris, que s’ha aguditzat amb la pandèmia perquè passem més temps a casa. Però cal diferenciar el soroll puntual (d’una nit o d’una activitat molt determinada) del soroll recurrent que es repeteix i et perjudica greument durant molt de temps”, aclareix Izquierdo, que explica que si es tracta d’una nit puntual, vas a demanar-los que abaixin el volum i no et fan cas, l’únic que et queda és trucar a la Guàrdia Urbana, que, però, tampoc té gaire poder.
“La qüestió és si es tracta d’una activitat sorollosa contínua, que es repeteix al llarg del temps. Si les festes d’aquest veí són diàries, hauràs de resoldre el problema identificant el veí que causa aquest perjudici, fer-li veure el greuge que et genera i advertir-lo que deixi de fer-ho”, indica l’administrador de finques.
“Si després d’haver-ho dit al veí sorollós, ho has dit a la comunitat de propietaris i has avisat l’administrador de finques, l’única possibilitat és derivar-ho a un mediador abans d’anar al procés judicial”, explica el secretari del CAFBL.
Si després d’haver-ho dit al veí sorollós, ho has dit a la comunitat de propietaris i has avisat l’administrador de finques, l’única possibilitat és derivar-ho a un mediador, abans d’anar al procés judicial